søndag 19. mars 2017

Hvem eier hvem - tingene eller vi?

For noen dager siden la jeg ut et spørsmål på Facebooksiden "Rydd plass til gleden" om hvilke elektriske duppeditter folk har i hus og svaret overveldet meg. Det er ikke rart vi drukner i ting når man ser på at kun kategorien elektriske artikler er så omfattende! Det må ta stor plass i husene våre. Jeg tenker det er på tide å ta en gjennomgang for å se om vi virkelig trenger alt dette.

Jeg bare måtte legge ut en spørreundersøkelse på Facebooksiden, og spørre om hvor mange elektriske artikler folk tror de har i huset sitt. Jeg venter særdeles spent på svaret og setter stor pris på hver eneste som tar seg tid til å svare :)

Sommeren 2014 var jeg, mann og barn på hytta 5 uker. Der er det hverken innlagt vann eller strøm. Det er solcellepanel der og dermed får vi lys og får ladet mobiltelefoner. Vi har også et aggregat som gjør at vi får støvsuget.

Her er hvilke elektriske artikler vi hadde på hytta:
Mobiltelefoner
Mobilladere
Støvsuger
Og så aggregatet da

Når vi skal skal vaske oss varmer vi opp vann over en utepeis eller innendørs over gassbluss, eller vi hiver oss i fjellelva for en dukkert. Skal vi dusje så bruker vi dusj med myntautomat på nærmeste fjellcamping.

Vi var der i 5 uker og savnet ingen av de mer enn 40 elektriske artiklene vi har her hjemme! Hvorfor i all verden trenger vi dem da?? Eller trenger vi dem virkelig? Eier vi tingene eller eier tingene oss, en kan virkelig lure...

Kommer tilbake til dette temaet når jeg har fått svar på spørreundersøkelsen...

Min favorittblomst GEITBLOMST (Mogop)
- en liten motvekt til alle de elektriske duppedittene...










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar