søndag 12. mars 2017

Vårglede

Hei!

Det har vært litt stille fra meg en stund på grunn av et annet prosjekt (som dere skal få høre mer om i et senere innlegg), men nå er jeg tilbake i ryddeverdenen :)

Det er mars og første vårmåned. Jeg er veldig glad i vinteren så lenge det er ordentlig vinter med stabilt masse snø, men når det kommer marsdager med sol, snøsmelting og den helt spesielle vårluften, da er jeg brått HELT FERDIG med vinteren. Da vil jeg bare ha sol, bar asfalt og krokuser som stikker opp mellom små snøflekker. Kunne ta med meg en kopp kaffe og et pledd, sette meg på verandaen og kjenne solstrålene stryke meg varmt over kinnet. Mmmmm....deilig!


De spilte nettopp Gabriellas sång på radioen, hvor hun synger "jag vill känna at jag lever" og det er nettopp det jeg gjør på våren. Da kjenner jeg at jeg kommer ut av dvale, strekker meg etter lyset og våkner til liv. Plutselig blir jeg veldig bevisst på at jeg lever!


Blomster trenger ikke koste en formue.
Denne skjønnheten kostet 30 kr :)


Etter mørke måneder har noen endelig skrudd opp lyset skikkelig. Alt føles litt lettere, syns dere ikke? Jeg er iallefall en person som merker stor forskjell på lys og mørk årstid og som kjenner enorm GLEDE og takknemlighet for lyset.




I påvente av at det blomstrer i hagen, kjøpte jeg meg en liten vårbukett og satte på kontorpulten min. Sånt bør man unne seg, syns jeg, for det gjør noe med en å ha friske blomster på pulten en vårdag.








Om du fortsatt er der  i prosessen at det er litt kaos rundt deg, så rydd litt plass på et bord til å få plass til en liten BUKETT MED GLEDE.

God vårdag alle sammen!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar