onsdag 15. mars 2017

Ryddebloggerens sanne ansikt

 I dag er en slik dag da jeg bare håpet at ingen skulle ringe på døra.

Jeg får jevnlig spørsmål om jeg har det "sånn helt superryddig hele tiden" fordi jeg skriver om rydding. Om noen hadde kommet hit i dag så ville de jammen fått svar! Når man ankommer huset her ser man nemlig rett inn på kjøkkenet og det er også det første rommet man ser når man kommer inn i gangen. Og i dag er kjøkkenet bare fullstendig katastrofe. Det hjelper lite at det er orden i skuffer og skap, for det ville ikke den som ringte på kunne se... Takk og lov at ringeklokken forble ubrukt i dag!

Jeg kan ikke helt forklare hva som hendte, for for 2 dager siden var det fullstendig blåst der inne. Noe av årsaken er kanskje at jeg lagde middag i går og dro på shopping etterpå (dvs "shopping"  - jeg leverte inn de 450 negativene jeg har valgt å ta vare på, for å få dem overført til cd og så gikk jeg bananas og kjøpte 5 nye truser til meg selv!) i stedet for å rydde skikkelig etter meg, og i dag har jeg knapt vært hjemme, men den korte stunden jeg var det så lagde jeg middag. Og rett etter middag gikk jeg ut for å gå tur med en venninne. Det er viktig å prioritere det viktige! Burde jo ikke være noe problem, men jeg er altså et rotehue av dimensjoner når jeg lager mat!

Mannen min er min rake motsetning. Han kan godt ha laget en stor kjele med lapskaus eller chili con carne og  når maten putrer i gryta er det ingen som kan se at det nettopp har blitt laget mat der. Han har nemlig den helt fantastiske egenskapen at han rydder etterhvert. Aner ikke hvor han har den ideen fra... Når jeg lager middag forvandles et nydelig ryddig kjøkkenet på et blunk til noe som ligner på lokalene etter et skikkelig sjøslag. Med sånne matlagingsvaner er det helt klart at jeg burde ha forbud mot å forlate huset før jeg har ryddet opp etter meg.

Etter at jeg kom inn fra den veldig hyggelige gåturen i kveld var det så mye jeg "skulle bare" og "måtte bare" gjøre og nå er klokken mange og det frister absolutt ikke å rydde der inne (jeg har lukket døren!). Mann og barn får spise frokost med lukkede øyne i morgen tidlig, så lover jeg å ta det store skippertaket. I morgen. Og mens jeg traller og synger  " i mårgå, i mårgå, men inkje i dag" så er det på tide å finne sengen. Men jeg burde jo ha ryddet før jeg la meg. Jeg burde det. Jeg vet det. Men jeg burde også sørge for å få nok søvn ;)


Bildet har overhodet ingen relevans i forhold til teksten, og det tror jeg er best for alle parter ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar