onsdag 10. januar 2018

Fjern/endre ting som irriterer deg




Vi har vel alle noen skjelett i skapet.  Nå tenkte jeg at det var på tide å slippe ut ett av mine. En ting jeg har gjemt unna så ingen skulle se det.

Strykebrettet her i huset er sånn +20 år og ikke av typen med avtakbart trekk. Det er flekkete, opprevet og veldig stygt. Jeg stryker omtrent bare til 17.mai og jul, men ett sted må grensen gå - dette går ikke lenger. Det blir jo ikke mer lystbetont å skulle stryke noe på noe sånt som dette...




Jeg har lenge tenkt på å kjøpe nytt strykebrett, men har ikke gjort det fordi jeg syns det var ille å kaste det med tanke på det miljøet.






Før forrige tur til Ikea fikk jeg endelig tatt mål av brettet og jammen fant jeg et trekk som passet!

Nå slipper jeg å ergre meg over det hver gang jeg ser det.



Siden jeg stryker så sjelden irriterte jeg meg over at brettet tok opp mye plass. Det  hjalp ikke å slå det sammen heller for jeg liker ikke å ha ting stilt opp inntil veggen.





Mannen min skrudde opp denne kroken slik at jeg fikk hengt det opp. Vi kjøpte veggoppheng til strykejernet også. Der er det lett tilgjengelig når det skal brukes og ute av veien når det ikke er i bruk.







Det er jo ufattelig at jeg har brukt energi på å irritere meg over noe som var så kjapt og enkelt å fikse. Et trekk, en krok og en mann med skrutrekker var alt som skulle til. Selv inkludert turen til Ikea var dette fort gjort. Ingen månetur eller ny oppfinnelse, magien ligger kun i det å FÅ DET GJORT.

Jeg tror mange av oss har noen slike irritasjonsmomenter i husene våre og det er viktig å finne dem og fjerne dem. Prøv å være litt bevisst i forhold til hva som plager deg og spør deg selv hva som skal til for å endre på dette. Kanskje er det like kjapt å fikse som mitt skjelett?


Færre ting å irritere seg over = mer plass til GLEDE!
Jeg liker løsninger som frigjør gulvplass!

1 kommentar:

  1. Kjenner meg igjen i den her. Har det på samme måte med klesstativ. Når vi flytter nå er en av de første prioriteringene å få klestørken ute under tak slik at jeg slipper å irritere meg over de stygge stativene som både er sjanglete og står oppetter veggene! Flott blogg! Er også veldig fan av KonMari og har lest boken hennes flere ganger. Her er min blogg forresten: www.greenimalists.no :)

    SvarSlett