fredag 20. januar 2017

Idiotsikkert ryddetips

Det er på tide å dele mitt aller beste ryddetips.

Ingenting annet har fungert bedre for meg i forhold til å hindre rot enn nettopp dette. Vi kan kalle det Heidis system og så kan jeg skrive bok om det en gang

Da sønnen min var 5 - 6 år, hadde han allerede en mengde Lego og klossene lå ofte strødd utover gulvet. Jeg var derfor på leting etter en måte for å oppmuntre til rydding og orden.

Jeg gikk til innkjøp av plastbokser i alle Legofargene og sorterte alle bitene etter farge. Skulle ønske jeg hadde tatt bilde av det, for det så virkelig flott ut i hylla hans!!


Men det beste av alt, systemet fungerte så godt at det IKKE VAR NOE ROT I LEGOEN LENGER!

Det ble nemlig bråstopp i Legobyggingen... Mor hadde fått system og orden, men sønnen hadde mistet all lyst og motivasjon til å leke med Lego. Jeg forsøkte iherdig å selge inn systemet, men måtte til slutt tømme alle klossene tilbake i den store kassen. Rotet kom tilbake, men det gjorde leken også.


Men altså, ingen kan si annet enn at det fungerte utmerket når det gjaldt å hindre rot

Siden jeg ikke har bilde av de fine boksene, får dere et stemningsbilde fra i går morges som plaster på såret


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar